Total Pageviews

Tuesday, December 30, 2008

CORETAN KHAS SEMPENA MAAL HIJRAH

Alhamdulillah..
masih diberi peluang oleh Allah untuk berada di dunia ini bagi meneruskan perjuangan sebagai seorang hamba, dai'e dan khalifahNya..

Terlalu banyak coretan dan lakaran peristiwa yang berlaku sepanjang 1429 H.
Cerita suka duka, hidup seorang musafir..

Ya Allah, aku bersyukur di atas segala nikmat yang Engkau kuniakan
Ya Allah, ikhlaskanlah aku dalam setiap urusan yang aku laksanakan dengan niat meraih redhaMu
Ya Allah, sesungguhnya aku mengetahui Ya Allah, daripadaMu aku datang dan kepadaMu aku akan kembali..
Ya Allah, Engkau ampunilah segala dosa-dosaku,
Ya Allah, Engkau ampunilah segala dosa arwah ibuku, Kau terimalah segala amal kebajikan yang dikerjakan ibuku, kau permudahkanlah hisaban amalnya, kau tenangkanlah ibuku di sana dan kau tempatkanlah ibuku bersama-sama dengan hambaMu yang beriman,
Ya Allah, Engkau ampunilah segala dosa abahku,
Ya Allah, Engkau ampunilah segala dosa adik-beradikku, serta seluruh keluargaku,
Kau tunjukilah keluargaku ke jalan kebenaran dan jalan yang Engkau redhai,
Ya Allah, kau ampunilah segala dosa sahabat-sahabatku, orang-orang yang ikhlas berjuang dijalanMu, dan seluruh umat Islam didunia.
Kau bantulah kami dalam menggapai cinta dan redhaMu..

Wahai hati yang lesu, bangkitlah!!!
Bangkitlah daripada mimpi dan lamunanmu!!
Sesungguhnya masa tidak akan menunggu kamu,
Sedarlah wahai hati,
Terlalu banyak hak dan amanah yang perlu engkau tunaikan,
Tiada masa lagi untuk berpeluk tubuh, berehat..
Sesungguhnya kerja yang perlu dilakukan lebih banyak daipada masa yang kamu ada!!
Perbaharui niatmu, Tanamkan azammu dan Laksanakanlah dengan sebaik mungkin..
Tiada pilihan untuk kamu menolak syurga!!

Salam maal hijrah 1430 H..

No comments: